اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
سیب بوم

پروژه مکمل برنامه مدیریت مقصد روستایی مبتنی بر خلاقیت و فعالیت (اقامتگاه سنتی فاخر سیب‌بوم)

توسط سعیده کرمانی - 28 اردیبهشت 1402
پروژه مکمل برنامه مدیریت مقصد روستایی مبتنی بر خلاقیت و فعالیت (اقامتگاه سنتی فاخر سیب‌بوم)

پروژه سیب‌بوم هم در ژانر اقامتگاه سنتی فاخر با محوریت گردشگری خلاق، فعالیت‌محور و تجربه‌گرای روستایی طراحی شده و مانند اکوبابا از شکل‌گیری ایده، تدوین طرح، دریافت موافقت اصولی و در نهایت تا مشارکت در بهره‌برداری، بر روی میز طراحی راز طبیعت متولد و بلوغ یافته است.

این پروژه به عنوان یک پروژه مکمل در روستایی سربندان که محل اجرای پروژه اکوبابا هم هست، البته با هویتی مستقل جانمایی، برنامه‌ریزی و در حال اجراست.

سیب‌بوم و اکوبابا فراتر از مرزهای مالکیتی خود موضوع مدیریت مقصد روستایی را هدف گرفته‌اند و به اتفاق قرار است میزان ظرفیت پذیرش (نفر تخت) کافی برای ایجاد یک مرکز اجرای گشت‌های طبیعت‌گرا، ماجراجویانه و تجربه محور بومی را در تامین کنند. 

اساسا در ایران مقاصد گردشگری روستایی مبتنی بر مدل‌های اجتماع‌گرا (CBT) از طریق ایجاد شورای ذی‌نفعان با هدف حداکثر تولید اشتغال و توزیع عادلانه ثروت و دانش اجرا نشده‌اند که از سویه‌های علمی خلق مشارکت بهره ببرند.

سیب‌بوم و اکوبابا قصد دارند تا در این موضوع به یک شاخص و مرجع سرآمد تبدیل شوند که از پژوهش بر روی فرهنگ واره و همیاری در بین قوم کردهای کرمانج بهره می‌برند. آنچه مسلم است این دو پروژه اولین پروژه‌های همکار در یک جغرافیای روستایی هستند که داستان‌سرا، راوی و تماتیک خواهند بود.

خالی از لطف نیست که بدانید کارفرمای پروژه سیب‌بوم با نهایت تلاش، صبر و تعهد به دانش‌محوری، راز طبیت و اکوبابا را همراهی می‌کند تا به یک افتخار جهانی با محوریت حرفه‌ای‌گری، تجلی دانش بومی و تخصصی در گردشگری پایدار روستایی دست‌یابیم. 

توسط سعیده کرمانی - 28 اردیبهشت 1402

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف