اشتراک‌گذاری در پست‌های جدید: از طریق آر اس اس
لوگو
مشاوره مدیریت

توسعه اسکله گردشگری روستای کورزین جزیره قشم

توسط علی شادلو - 15 خرداد 1402

احتمالا در سایت ما از عقبه همکاری ما با موسسه جایکای ژاپن در راستای توسعه اکوتوریسم در جنگل‌های حرای جزیره قشم و حفاظت مردم‌محور از آن مطالعه کرده‌اید. این همکاری در اسکله گردشگری سه روستای طبل که حالا به شهر طبل تبدیل شده، روستای سهیلی و روستای کورزین انجام شد. اما تا به امروز به جز چند نفر از افراد حقیقی در طبل و سهیلی، مدیران این اسکله‌ها در ادامه مسیر خود در گردشگری، ارتباطشان را با ما حفظ نکردند و ما هم در ادامه این همکاری البته متاثر از دغدغه‌های سرزمینی و نه اقتصادی با ایشان موفق نبودیم ولی اسکله گردشگری جنگل حرای روستای کورزین به واسطه جوان دانش‌محور و پیگیری به نام عبید ایمانی دائما ارتباطش را با ما حفظ کرد. عبید در طول زمان ما را به خودش، تلاش‌هایش و خوش‌فکری‌اش وابسته کرده و بی خبری از او برای ما به منزله بی‌خبری از تکه‌ای از زادگاه‌مان است، بی‌خبری از تحولات آمایشی، مدیریتی، آموزشی و توسعه طلبانه و غیره تا همین جای مطلب بهتر است عبید را عجوبه‌ی گردشگری جزیره به نامیم.

اما راز طبیعت در خلال این سال‌ها همکاری‌اش با مدیریت اسکله گردشگری روستای کورزین جزیره قشم موارد زیر را پرداخته است:

  1. ارائه مشاوره در خصوص مناسبات کلان مدیریت دموکراتیک، تلفیقی و جامعه‌محور از طریق تعاونی ناخدایان و قایق‌داران اسکله
  2. ارائه مشاوره در خصوص طراحی فضایی و فیزیکی و اولویت‌بندی در تهیه زیرساخت‌های اسکله
  3. ارائه مشاوره در خصوص مکاتبات بالادستی در سطح ریاست جمهوری و وزارت
  4. برگزاری چندین کارگاه برای دانش‌آموختگان مقطع متوسطه کار و دانش رشته گردشگری
  5. برگزاری چندین جلسه مشترک با دهیاری و شورای اسلامی روستا
  6. هدایت مطالبات زیست محیطی مردم روستا به نفع حفاظت از جنگل‌های حرا
  7. ارائه مشاوره در خصوص تنوع بخشی به محصولات گردشگری کم‌شتاب و پایدار مانند پرنده‌نگری، سویت‌های شناور، پدل‌بوردینگ و کایاکینگ

در پایان خالی از لطف نیست اشاره به این نکته که در خلا عملکردی مربوط به سیاستگذاری متولیان دولتی در خصوص توسعه اکوتوریسم در قشم، راز طبیعت با حفظ ارتباط خود با مدیران بومی سعی دارد به وظیفه سرزمینی و مسئولیت اجتماعی خود در قبال ذخیره‌گاه زیست کره حرا که سهم تمامی ابنا بشر هست بپردازد.  

توسط علی شادلو - 15 خرداد 1402

بحث و تبادل نظر

نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف